ivermectina dose para ces can you use ivermectin pour on for chickens ivermectin injection price in pakistan ivermectina dosis toxica humanos ivermectin injection for dogs in hindi que alimentos contiene la ivermectina ivermectina precio costa rica
Imprimeix

Conviure a l'Escola

 

 

Us presentem el projecte “Conviure a l’Escola”, un projecte educatiu de convivència fonamentat en l’autonomia com a eina per prevenir i resoldre conflictes.


Després d’anys d’experiència, vivint i  observant les relacions que s’estableixen dins el marc del menjador escolar, i vista la necessitat de generar un clima positiu per tal de construir una convivència democràtica dins d’aquest espai, neix aquest projecte amb la voluntat de donar eines i recursos al personal educatiu dels centres per facilitar la convivència a l’escola en el temps de migdia.

Difícilment, avui dia, trobem espais on el nen pugui socialitzar-se sense trobar en la figura adulta l’eix de l’activitat. El menjador escolar pot esdevenir un d’aquests espais, on l’educador faci funcions de guia i expert moral, que conjuntament amb els nens, ajudin a la construcció de valors propis i al respecte i evolució dels valors comuns.

On la participació i la convivència siguin un fet diferencial. 

Educar entenent que la consciència és una eina de treball que tot esser humà té i que li permet actuar davant els conflictes, desenvolupar un judici moral i saber què és correcte i què no, assolir una comprensió crítica i autoregular el seu comportament en funció del que un vol, però respectant els valors que ens fan ser persones.

El menjador escolar configura un espai/temps prou ampli per aprofundir en aspectes tan importants socialment com la convivència, un espai on es generen moltes emocions i que hem d’aprendre a gestionar-les de forma positiva.

Conviure a l’escola, es tracta d’imaginar un espai convivencial, inclusiu, que mitjançant la participació generi noves formes de relació entre els infants i educadors, i on l’aprenentatge i els processos que en faciliten el desenvolupament formin part de la mateixa acció educativa. Un menjador escolar on l’infant prengui responsabilitats envers ell mateix i el grup.

Una participació guiada, on s’entén l’educació com un procés de construcció que neix i té el seu sentit en la col·laboració, la corresponsabilitat i l’adquisició de capacitats morals i guies de valor rellevants en el seu grup social.

El joc i el temps de lleure són una magnífica oportunitat perquè els nens aprenguin i construeixin la seva identitat moral,  de forma recíproca els seus educadors, de forma extensiva la seva escola i la societat. 

Un temps de lleure com a lloc per desenvolupar la ciutadania, la humanització, i com a centre de pràctica activa d’aquesta mateixa. 

Una aprenentatge democràtic que mai s’imposa sinó que es construeix. Una norma que no s’imposa sinó que es consensua. Un menjador convivencial, acollidor i afectuós, on el clima relacional tingui un caràcter positiu i l’empoderament  esdevingui realitat.