Oferim

Conviure a l'Escola

 

 

Us presentem el projecte “Conviure a l’Escola”, un projecte educatiu de convivència fonamentat en l’autonomia com a eina per prevenir i resoldre conflictes.


Després d’anys d’experiència, vivint i  observant les relacions que s’estableixen dins el marc del menjador escolar, i vista la necessitat de generar un clima positiu per tal de construir una convivència democràtica dins d’aquest espai, neix aquest projecte amb la voluntat de donar eines i recursos al personal educatiu dels centres per facilitar la convivència a l’escola en el temps de migdia.

Difícilment, avui dia, trobem espais on el nen pugui socialitzar-se sense trobar en la figura adulta l’eix de l’activitat. El menjador escolar pot esdevenir un d’aquests espais, on l’educador faci funcions de guia i expert moral, que conjuntament amb els nens, ajudin a la construcció de valors propis i al respecte i evolució dels valors comuns.

On la participació i la convivència siguin un fet diferencial. 

Educar entenent que la consciència és una eina de treball que tot esser humà té i que li permet actuar davant els conflictes, desenvolupar un judici moral i saber què és correcte i què no, assolir una comprensió crítica i autoregular el seu comportament en funció del que un vol, però respectant els valors que ens fan ser persones.

El menjador escolar configura un espai/temps prou ampli per aprofundir en aspectes tan importants socialment com la convivència, un espai on es generen moltes emocions i que hem d’aprendre a gestionar-les de forma positiva.

Conviure a l’escola, es tracta d’imaginar un espai convivencial, inclusiu, que mitjançant la participació generi noves formes de relació entre els infants i educadors, i on l’aprenentatge i els processos que en faciliten el desenvolupament formin part de la mateixa acció educativa. Un menjador escolar on l’infant prengui responsabilitats envers ell mateix i el grup.

Una participació guiada, on s’entén l’educació com un procés de construcció que neix i té el seu sentit en la col·laboració, la corresponsabilitat i l’adquisició de capacitats morals i guies de valor rellevants en el seu grup social.

El joc i el temps de lleure són una magnífica oportunitat perquè els nens aprenguin i construeixin la seva identitat moral,  de forma recíproca els seus educadors, de forma extensiva la seva escola i la societat. 

Un temps de lleure com a lloc per desenvolupar la ciutadania, la humanització, i com a centre de pràctica activa d’aquesta mateixa. 

Una aprenentatge democràtic que mai s’imposa sinó que es construeix. Una norma que no s’imposa sinó que es consensua. Un menjador convivencial, acollidor i afectuós, on el clima relacional tingui un caràcter positiu i l’empoderament  esdevingui realitat.

 

 

 El menjador que jo somio

 

El menjador que jo somio, és el nou projecte de menjador escolar que encetem amb molta il·lusió per a aquest curs. Un projecte creat amb els somnis de milers de nens i nenes i centenars de professionals que els acompanyen dia rere dia. També hi té un polsim dels nostres somnis, d’aquells que any rere any ens fan volar i avançar.

El temps de migdia com a espai educatiu de lleure ha anat evolucionant al llarg dels anys, cap a un lleure participatiu i actualment es troba en un canvi de paradigma. En els darrers anys hem avançat cap a un espai temps on es generen espais convivencials d’aprenentatge, un espai temps on la lliure elecció, el compromís, l’empoderament i els climes relacionals positius esdevinguin una oportunitat de creixement humà i de gaudir, deixant enrere els menjadors normatius, rígids i dirigits.

El menjador que jo somio vol fer un pas endavant en la gestió del temps de lleure del menjador escolar, oferint un projecte de dinamització de patis basat en l’autogestió com a eina metodològica.

 L’objectiu és assolir graus de participació reals dels nens, allunyant-nos d’espais educatius amb participació simbòlica o decorativa, on l’infant pugui expressar les seves idees i organitzar-les i a més a més compartir-les amb els seus monitors.

Un espai/temps on els infants no només puguin escollir quina és aquella activitat que volen fer després de dinar sinó que la puguin imaginar, dissenyar, crear i finalment gaudir.
Un projecte pensat per facilitar els espais d’autogestió al menjador escolar.
Un recull de dinàmiques i processos que ens ajudaran a dur-ho a la pràctica d’una forma lúdica, dinàmica i divertida.
Un temps per créixer en companyia, per somiar i on el nen sigui nen.

Dolços somnis!

El projecte educatiu ‘Servim-nos com a casa’ transforma els menjadors escolars en espais per adquirir bons hàbits alimentaris i d’autonomia

 

  • La iniciativa de l’empresa 7 i TRIA dóna autonomia als nens i nenes que assumeixen responsabilitats i adquireixen bons hàbits alimentaris en el moment del menjador escolar
  • Aquest curs 2016-2017 la nova metodologia funciona amb èxit amb 7.000 alumnes de trenta escoles i s’estudia portar el projecte a més centres

 

El projecte educatiu Servim-nos com a casa neix per ajudar a transformar els menjadors escolars en una escola de salut en què s’adquireixen bons hàbits alimentaris. La iniciativa, implantada en fase de proves, per l’empresa 7 i TRIA a trenta escoles de Catalunya des del curs passat, continua creixent a noves escoles aquest curs 2016-2017. Servim-nos com a casa és un nou projecte educatiu que es fonamenta en el fet que els nens i nenes se serveixen a si mateixos o entre ells en l’espai de menjador escolar. Aquest hàbit potencia el procés de creixement i adquisició d’autonomia dels infants en el moment de l’àpat creant un espai d’aprenentatge, convivència i participació on els nens i nenes són els actors principals de l’acció educativa. La proposta cerca un menjador més participatiu on en l’actualitat 7.000 nens i nenes de Catalunya, a més de gestionar el seu temps de lleure, són actius en la gestió del seu àpat diari.

Autonomia i relació social

La iniciativa ajuda els infants a tenir un major benestar emocional perquè esdevenen protagonistes de l’acció educativa del menjador escolar. En primer lloc perquè servint-se ells mateixos guanyen en autonomia i en segon lloc es fomenta la cohesió de grup i es potencia la relació amb els companys i companyes. El projecte funciona amb èxit a tots els centres en què s’aplica i compta amb la implicació de l’equip de monitoratge i de cuina, l’escola i la família, que són tots i cadascun d’ells una part activa de l’engranatge. Els infants estan acompanyats en aquest temps d’aprenentatge en què els monitors i els equips de cuina passen a ser referents i els orienten.

 

 

 

Punt de partida

L’any passat l’Agència de Salut Pública de Catalunya va presentar el document Acompanyar els àpats dels infants. Consells per a menjadors escolars i per a les famílies, que va tenir un ampli ressò en el sector de l’educació. Des de l’empresa 7 i TRIA es van recollir les propostes del document i s’ha treballat amb nutricionistes i pedagogs per donar forma al projecte Servim-nos com a casa. La iniciativa s’articula a partir de la pedagogia invisible que treballa de forma implícita aquells actes que, sense adonar-nos-en, comporten l’aprenentatge de continguts, procediments i actituds i la pedagogia de l’exemple com a eina que posa l’accent en l’actitud i en la comunicació de l’educador com a referent per assolir la seguretat afectiva que necessiten els infants.

 




 

Serveis educatius i d'alimentació per a centres escolars

Oferim serveis educatius i d'alimentació de qualitat per als vostres centres d'ensenyament i per AMPAs, que afavoreixin una educació integral dels infants. Aquestes són les nostres línies de treball.

Activitats de vacances

Menjador escolar

Gestió integral de menjador
Monitoratge
Cuina
Càtering
Gestió

Activitats de vacances

Casals d'estiu
Casals de Setmana Santa
Casals de Nadal
Colònies

Acollida

Acollida matinal
Acollida de tarda
Acollida de sisena hora

Extraescolars


Des de 7 i TRIA, creiem que el menjador escolar ha d'apostar per un servei integral que englobi des de contractació, gestió i seguiment de l'equip de monitoratge, de l'equip de cuina i la gestió pròpia del servei.
La contractació pot ser:

 




L'acte de menjar i seure a taula en col·lectivitat forma part del procés educatiu dels infants. 7 i Tria es fa ressò dels canvis soferts en la nostra societat i proposa un temps de migdia on el nen/a sigui l’eix fonamental del servei, tot tenint en compte la col.laboració amb les families i amb la línea pedagógica del centre.

La nostra és una tasca conjunta, on tots participem per tal d’oferir al nen/a una nutrició equilibrada i un desenvolupament personal autònom.



Des de 7 i Tria, apostem per un projecte pedagògic emmarcat dins de tres àrees d'intervenció educativa :

  • Àrea de nutrició i dietètica: alimentació
  • Àrea de socialització: hàbits, normes i valors
  • Àrea de lleure i oci: jocs i activitats
a

Subcategories

L’alimentació a la infància fins a l’adolescència, el nen/a passa per diferents fases alimentàries, fins que aconsegueix menjar de tot i incorporar-se progressivament al tipus d’alimentació familiar i social. Per això, hem elaborat una proposta de menús atractiva, innovadora i equilibrada que faciliti la seva acceptació per part del infants Des de ben petits és important facilitar una bona relació entorn l’àpat, ja que, aquesta condicionarà l’acceptació dels àpats al llarg dels seu creixement. Cal donar valor a la forma de presentació dels plats variar-ne els sabors, els colors, les formes i la textura. Un plat ben presentat sempre desperta l’ interès del nen/a i estimula la gana. És important tindre en compte els diferents ritmes dels infants, i respectar les seves decisions. Poc a poc l’infant tindrà més capacitats i podrà anar experimentant amb el menjar. Basant-nos amb aquesta premissa, dissenyem un menú, que facilita la relació de l’infant amb l’àpat i facilita la incorporació progressiva de nous aliments. Una dieta sana, variada i equilibrada, ens ajudarà a fer créixer l’infant des d’una visió fisiològica i emocional. L’alimentació adequada de l’infant es basarà en una proposta alimentària variada, suficient, equilibrada i individualitzada, d’acord amb la constitució de l’infant. Per tant a l’hora d’elaborar els menús tenim en compte que eduquem per l’alimentació, per aquest motiu establim un marc alimentari, on recollim les bases per a l’elaboració de menús donant resposta a una triple demanda que ens aporta l’àpat.

C/ Carrer del Riu Anoia, 42-54
08820 El Prat de Llobregat
  Tel. 93 682 10 43
Correu electrònic: 

Empresa certificada per a les activitats de:

  • Disseny i desenvolupament de projectes educatius i d’alimentació
  • Gestió i prestació de serveis de cuina i càtering
Scroll to top